Eerste week voorbij - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Jessey Johnson - WaarBenJij.nu Eerste week voorbij - Reisverslag uit Raleigh, Verenigde Staten van Jessey Johnson - WaarBenJij.nu

Eerste week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jessey

21 Juni 2014 | Verenigde Staten, Raleigh

Zaterdag 21 Juni. Vandaag heb ik een dag vrij. Gistermiddag zijn de kinderen naar huis gegaan en morgen komt er weer een nieuwe groep. Zoals jullie zien heb ik als de kinderen er zijn niet echt veel tijd om mn blog bij te houden. Ik zal proberen een samenvatting te geven van deze week. Het was een hele leuke week met veel leuke kinderen. Elke dag hebben we verschillende activiteiten gedaan zoals zeilen, kanoen, boogschieten, knutselen en kampvuur. Elke woensdagavond is het 'Cook-out night'. Dit betekent dat je in plaats van met heel het kamp in de eethal, alleen met je Unit in de Unit gaat eten. De kinderen hadden een paar opties. Onze Unit had gekozen voor soort van pizza maken met pitabroodjes. Eerst gingen we dus met zn alle die broodjes maken en daarna een kampvuur maken waar we ze op konden leggen.
Na maandagavond hebben we voor de rest van de week gelukkig geen problemen met douchen meer gehad, want dinsdag hadden we ze schoongemaakt met een hogedrukspuit.
In totaal zijn er 2 meisjes uit onze Unit naar huis gegaan. 1 van de meisjes ging dinsdag naar huis. Zij wou zo graag naar huis dat ze 6 keer per dag deed alsof ze had overgegeven. De andere begeleiders zeiden dat ze elk jaar komt en dat dit elk jaar gebeurt. Het andere meisje was allergisch voor gras en had astma. Dinsdagavond konden de meisjes niet douchen doordat er bliksem was, dus lagen ze al om 10 uur op bed. Wij dachten dat we dus ook vroeg naar bed konden. Maar toen we op het punt stonden te gaan slapen kwam dit meisje naar ons toe omdat ze een astma-aanval had. Ze werd opgehaald door de kantoormensen en heeft de nacht doorgebracht in het mini-ziekenhuisje op kamp. Helaas was het de volgende dag niet veel beter, dus is ze naar huis gegaan. Uiteindelijk sliepen we pas weer om 1:00. Elke ochtend stonden we weer rond 6 uur op. Veel tijd om te douchen hebben we niet, dus meestal staan we rond half 6 op om nog even snel te douchen. We waren er allemaal eigenlijk wel aan toe om alle meisjes gister uit te zwaaien. Eindelijk een beetje rust. Deze week hadden we in totaal ongeveer 50 meisjes. Volgende week wordt het wat hectisischer, want dan komen er in totaal rond de 200 meisjes. 100 meisjes daarvan zijn van een dagkamp wat inhoudt dat ze elke avond naar huis gaan. Dat scheelt. Ik ben ingedeeld in een unit met 29 brownies. Dit zijn kinderen van 7 - 11 jaar. Dit wordt iets lastiger dan vorige week, omdat de kinderen van vorige week best zelfstandig waren.
Het is elke dag ontzettend warm hier, zo rond de 40 graden. 1 van de begeleiders is uitgedroogd omdat ze niet genoeg dronk.
Omdat het zo warm is is er ook heel veel onweer. Een andere begeleider was snachts uitgegleden en met haar hoofd op een steen terecht gekomen. Ze heeft een hersenschudding. Maar gelukkig gaat het met allebei beter.
Ik zal nog wat foto's toevoegen.

Groetjes!!!