Zaterdag - Reisverslag uit Stony Creek Mills, Verenigde Staten van Jessey Johnson - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Stony Creek Mills, Verenigde Staten van Jessey Johnson - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Jessey

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Stony Creek Mills

Zaterdag 7 juni. Vandaag vertrokken we vroeg vanaf Clove (mn baas) haar huis terug naar kamp. Onderweg zijn we gestopt bij de Mac Donalds om te ontbijten. Toen we aankwamen op kamp kregen we wat stafftraining over situaties zoals brand of een vermist kind. Na de lunch gingen we onze spullen weer ţuitpakken (hopelijk voor de laatste keer nu) en daarna gingen we onze Staff tshirts ty-die-en. Hiervoor wordt een speciaal soort verf gebruikt en kan je je eigen patronen maken. Toen we klaar waren moesten we zelf verder de handleidingen doorlezen. Toen hoorde we onverwachts 4 keer een toeter blazen. Vanochtend hadden we geleerd dat als je dat hoort er ergens op het kamp een kind vermist is. Iedere begeleider moet ergens anders gaan zoeken afhankelijk van zijn functie. De waterfront begeleider moet bijvoorbeeld de omgeving rond het meer doorzoeken. De lifeguards moeten gelijk het water in om op de bodem te zoeken. Ik als 'assistant unit leader' moet mijn Unit doorzoeken. Er zijn 4 units op kamp die bestaan uit bijvoorbeeld 10 tenten/cabines van 4 personen per tent. Alle kinderen worden aan het begin van de week verdeeld over deze units. Ik ben 1 van de assistenten van de 'Unit leader'. Iemand had zich verstopt en moesten ons dus verspreiden over het kamp en doen alsof er een kind kwijt was. We hadden binnen 7 minuten de persoon gevonden in een gebied van 155 hectare. Dus dat is best snel. Als de kinderen er zijn hebben we walkie-talkies, dus dan zal het waarschijnlijk nog sneller gaan.
Als avondeten hadden we voor me gevoel eindelijk iets gezonds: boontjes, koolsla, kip, macaroni & kaas. Na het eten gingen we wat spelletjes doen en daarna een ijsje halen hier in de buurt.